وارد کننده برتر انواع مواد شیمیایی

فرآورده های شیمیایی

ادپیک اسید

ادپیک اسید (Adipic Acid) یک ترکیب شیمیایی آلی با خاصیت اسیدی ضعیف می باشد. این ترکیب که از مهم ترین و پر کاربرد ترین دی کربوکسیلیک اسید ها است، به فرم پودر سفید رنگ مشاهده می شود. این اسید آلی به صورت طبیعی در چغندر قند یافت می شود. این ترکیب که جزیی از ترکیبات آلی است را با نام اسید چرب متوسط نیز می شناسند.

تیتانیوم دی اکساید

تیتانیوم دی اکسید با فرمول شیمیایی TiO2 ، همچنین به عنوان تیتانیوم (۴) اکسید یا تیتانیا شناخته شده است. دی اکسید تیتانیوم به دلیل روشنایی زیاد و ضریب شکست بالای آن به طور گسترده به عنوان رنگدانه سفید استفاده می‌ شود. هنگامی که به عنوان رنگدانه استفاده می‌شود، به نام‌ تیتانیوم سفید خوانده می‌ شود. به طور کلی منبع آن از ایلمنیت، روتیل و آناتاز تأمین می‌ شود.

منو پرپیل گلایکول

مونوپروپیلن گلایکول که معمولا با نام پروپیلن گلایکول و نیز با نام هایی همچون پروپان-1 ،2-دی ال، MPG ،PG وگلایکول غذایی با فرمول شیمیایی C3H8O2 شاخته می شود. مونوپروپیلن گلایکول مایعی بی رنگ، بی بو می باشد. این محصول شبیه آب است و کمی شیرین و ویسکوز می باشد. هنگامی که MPG با کمتر از 38% آب مخلوط می شود، در دمای 198 درجه سانتیگراد به جوش می آید و در دمای 51- درجه سانتیگراد منجمد می شود. غلظت 25% حجمی این ماده در آب موجب بروز خاصیت بیواستاتیک و جلوگیری از تکثیر میکروارگانیسم ها می شود. پروپیلن گلیکول خاصیت جذب رطوبت بالایی دارد و با هر نسبتی با آب، الکل ها، استرها، کتون ها و آمین ها قابل ترکیب است.

پلی ونیل الکل

پلی وینیل الکل به صورت گرانول یا پودر سفید تا کرم رنگ بدون بو به نظر می رسد. محلول های آبی آن به صورت خالص از نظر  PH اسیدی تا خنثی و کم رنگ هستند و در معرض رشد کپک قرار می گیرند. این ترکیب به شدت آب دوست است یعنی تمایل به جذب آب دارد.

رزین آلکید

رزین آلکید یکی از پرکاربرد ترین رزین های مصرفی در صنایع رنگ و رزین است. لغت آلکید (Alkyd) که تغییر یافته واژه (Alcid) است، از دو واژه "ال" به معنی الکل و "کید" به معنی اسید تشکیل شده است. آلکید رزین ها جز خانواده پلی استر ها می باشند که از واکنش اسیدهای آلی چند عاملی و الکل های چند عاملی (پلی ال) به وجود می آیند. درحالی که آلکیدها هواخشک بوده اما پلی استرها هواخشک نبوده و نیاز به عامل پخت (خشک کن) دارند.

پلی استر

پلی استر یک نوع الیاف مصنوعی است که از زغال سنگ، هوا، آب و نفت تولید می شود. این ماده برای اولین بار در قرن 20ام در یک آزمایشگاه از واکنش بین اسید و الکل تولید شد. در این واکنش دو یا چند مولکول با هم ترکیب میشوند و یک مولکول بزرگتر را میسازند که ساختار آن در طول تکرار می شود.

خشک کن ها

 لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

متیل اتیل کتوکسیم

متیل اتیل کتوکسیم به عنوان یک واسطه شیمیایی در سنتز رزین، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود. این ماده در ترکیب با سایر مواد شیمیایی برای تولید این مواد استفاده می شود و خواص و رفتار آن می تواند تحت تأثیر این مواد دیگر قرار گیرد. متیل اتیل کتوکسیم از واکنش 2-بوتانون که با نام متیل اتیل کتون نیز شناخته می شود با هیدروکسیل آمین تولید می شود. واکنش معمولاً در حضور یک کاتالیزور اسیدی مانند اسید سولفوریک یا اسید هیدروکلریک انجام می شود. بازده واکنش به طور معمول بالا است و محصول را می توان با تقطیر یا روش های دیگر خالص کرد.

روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از لوبیا کرچک گرفته می‌شود. این مایع بی رنگ تا زرد کم رنگ با طعم و بوی مشخص است. نقطه جوش آن 313 درجه سانتی گراد (595 درجه فارنهایت) و چگالی آن 0.961 گرم بر سانتی متر مکعب است.

بوتیل گلایکل

بوتیل گلایکول را با نام های BG ، ۲-بوتوکسی اتانول، گلایکول مونو بوتیل اتر و اتیلن گلایول مونو بوتیل اتر می شناسند. این ماده یک گلیکول اتر با خواص سورفاکتانت متوسط است، که می تواند به عنوان یک حلال استفاده شود. در واقع بوتیل گلیکول یک الکل طبیعی است که از نفت استخراج می شود.

بوتیل آکریلات

بوتیل آکریلات (Butyl acrylate) یک مایع بی رنگ و شفاف است. این ماده که به مقداری کمی در آب حل می شود، چگالی کمتری از آب نیز دارد؛ به همین دلیل هنگام حل شدن در آب لایه سطحی نرم و شفافی به وجود می آورد. بوتیل اکریلات بوی تند و تیزی دارد. نقطه ذوب این ماده منفی ۶۴ درجه سانتیگراد است و دمای نقطه جوش آن ۱۴۵ درجه سانتیگراد است. زمانی که بوتیل آکریلات با استفاده از گرما تخریب می شود، دود و بوی بسیار ناخوشایندی تولید می کند.

گلیسیرین

گلیسیرین یا گلیسرول یک ترکیب شیمیایی با فرمول C3H8O3 است. به صورت مایعی بی رنگ تا قهوه ای، بدون بو، با مزه شیرین، ویسکوز و غیر سمی است. انواع گلیسیرین شامل گیاهی، حیوانی و سنتزی است. گلیسیرین در صنایع آرایشی و بهداشتی، داروسازی، ساخت صابون و صنایع غذایی کاربرد دارد. این ماده به عنوان مرطوب کننده برای درمان خارش، خشکی و تحریک پوست استفاده می شود.

nitro resin

رزین نیترات سلولز از واکنش سلولز خالص با اسید نیتریک در حضور اسید سولفوریک تهیه می گردد. لاک ساخته شده از این رزین در انواع پوشش های سلولزی (فوری) کاربرد دارد. لاک نیترات سلولز DNC 52 با ویسکوزیته مناسب وشفافیت بالا باعث حفظ براقیت نهایی محصول طراحی شده می گردد.

epoxy resin

رزین اپوکسی یک نوع بسپار ترموست یا به عبارت روان تر نوعی گرما سخت است که از ترکیب و فعل و انفعالات دو جز اصلی اپوکساید رزین و سخت‌کننده‌ها که به هاردنر (سخت‌کننده) معروف هستند تشکیل می‌گردد. رزین اپوکسی از تکپارها که مولکول‌های واحدی هستند و از به هم پیوستن آن‌ها بسپارها یا همان پلیمرها که مولکول‌های بزرگ را تشکیل می‌دهند، با زنجیر کوتاه که در انتهایشان یک گروه اپوکساید قرار دارد تشکیل می‌شود.

مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید ماده سفید رنگ و با بوی تندی است که آب‌گیری شده است. این ماده در تولید پوشش­ها و رزین­های صنعتی به کار می­ رود. در دمای 113 درجه فارنهایت ذوب می شود. هم بصورت جامد و هم در حالت مذاب حمل می شود. نقطه اشتعال 218 درجه فارنهایت دارد و دارای دمای احتراق خودکار 890 درجه فارنهایت است. برای ساخت رنگ و پلاستیک و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.

پنتا اریتریتول

 لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

پارافین کلراید

 لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.